content

yazarportal-com-bilgiagi-net-tasviriefkar-com

28 Kas

XI. Sürmeli Şiir Şöleninin Ardından (III)

Hazırlanıp aşağıya bahçeye indiğimizde çoğunluğun bahçede olduğunu gördük. "Günaydın" faslından sonra kahvaltı yapmak üzere Türk Eğitim Sen salonuna götürüldük. Bir grup bizden evvel kahvaltı yapmıştı. Bizler de kahvaltıdan sonra İleri Gazetesi'ni ziyaret ettik. Ahmet Sargın bu gazetenin köşe yazarlarındandır. Burada toplu fotoğraf çektirdik. Gazete binasının tam karşısında park vardı. Orada da toplu fotoğraflar çektirdikten sonra birkaç basamak çıkarak çay bahçesine gittik. Çay içip sohbet ettik.

Çamlık Milli Parkı'nı gezmek üzere minibüslere bindik. Çamlık'ta asırlık ağaçlar vardı. Hatta bazı ağaçlar 200- 300 yıllıktı. Buradaki "Kara Çam" ağaçlarının bir eşi daha Kafkaslardaymış. Başka hiçbir yerde yokmuş bu tür Kara Çam ağaçlarından. Yozgatlılar, Çamlık, asırlık çam ağaçları, özellikle de Kara Çam ağaçlarıyla haklı olarak iftihar ediyorlar. Çamların arasından ışıl ışıl berrak bir gölet göz kırpıyor bizlere... Cevdet Dündar Göledi yüzümüze gülüyor. Yozgatlılar vefakâr insanlar...  Belediye eski başkanlarından rahmetli Cevdet Dündar'ın adını bu gölede vermişler. Çamlık ve gölet çok hoşumuza gitti. En çok burada fotoğraf çektirdik.

Çamlık gezimiz bitince minibüslere binerek Sorgun'a hareket ettik. Sorgun çok şirin bir ilçe... Yimpaş Kültür Parkı'nı gezdik. Sorgun Belediye Aile Çay Bahçesi de havuzlar, minik köprüler, çiçekler, ağaçlar, heykellerle süslü çok güzel bir bahçeydi. Orada Sorgun Belediye Başkanı Sayın Ahmet Şimşek'in öğle yemeği ikramı olan kıymalı pide yedik, bol bol ayran içtik. Kıymalı pideleri az uz değil, giysilerde battal boy olur ya, bu da kıymalı pidenin battalı... Ancak bir Adanalı olarak salata ve yeşillik türleriyle, limonla lahmacun, etli pide tükettiğimiz için gözlerim boşuna domates, yeşilbiber, limon ve yeşillik aradı.

Saat 15.00 civarında Sarıkaya ilçesine hareket ettik. Sarıkaya Belediye Parkı'nda arkadaşlarla çay sohbeti yaptık. Belediye Çay Bahçesi dedikleri yer çok güzel, turistik bir yer... İki hanımefendi sıkma, börek yapıyorlar sıcak sıcak... Dekorlarda ise kilimler, kilim motifleri kullanılmış. Bambu rahat koltuklar içine kilim desenli yuvarlak minderler yerleştirmişler, yuvarlak bambu masalar üzerine de cam kesmişler. Çok şıktı.

Ben kaplıcaya girme düşüncesinde olmadığım için yanımda banyo için gerekli malzeme getirmemiştim. Neslihan Yazıcılar'ın "Hadi Harika Abla..." demesiyle oradan mayo alarak kaplıcaya gittim. Zaten oradaki dükkânlarda her şey var ve çok ucuz. Gerçi benim mayom daha giyerken yırtıldı ama olsun! İyi ki girmişim, dizimdeki sızı banyo sonrası geçti. Sonbahara doğru Sarıkaya Kaplıcaları'na gidip bir hafta kalmayı plânlıyorum. Günde üç banyodan 21 banyo almak gerekiyormuş. Herkese bu kaplıcaları tavsiye ederim.

Banyo sonrası aynı bahçede oturduk, dondurma yedik. Sarıkaya bambaşka bir yer… Her taraftan şifalı kaynak suları ve tarih fışkırıyor. Sarıkaya Antik Tiyatro, Sarıkaya Roma Hamamı beni büyüledi. Mermer üzerinde bin bir nakış, bin bir motif... Diğer Roma eserlerinden farklı olarak burada yılan resimleri de nakşedilmiş. Yılan eczacılığı, tıp ilmini, kısaca sağlığı sembolize ediyormuş. Demek ki o zamanlardan beri bu kaplıcaların şifası biliniyormuş. Rehberimiz o kadar güzel bilgiler verdi ki ilgiyle dinledik. Hayran kaldım Sarıkaya'nın tarihî dokusuna ve kaplıcalarına.

Akşam yemeği Sarıkaya Belediye Başkanı Sayın Ali Osman Erbir tarafından organize edilmişti. Mercimek çorbası, pirinç pilavı, salata ve testi kebabı elbette...19.00-20.30 arası akşam yemeğinden sonra Sarıkaya Şiir Şöleni'nin yapılacağı bahçeye geldik. Çok güzeldi. Sahne gayet mükemmel bir şekilde hazırlanmıştı, dev ekrandan şiir okuyanları daha rahat görme imkânı sağlanmıştı. Bahçe tıklım tıklım idi. Sarıkaya halkı sanatı seviyor. Ne güzel!

Belediyelerin sanata bu kadar sahip çıkmaları beni çok etkiliyor. Türkiye'mizin değişik illerinde, ilçelerinde olan etkinliklerde gördüğümüz kadarıyla Kars Belediye Eski Başkanı Sayın Naif Alibeyoğlu, Bursa Yıldırım Belediye Başkanı Sayın Özgen Keskin, İznik Belediye Başkanı Sayın Kadri Eryılmaz , Tarsus Belediye Bakanı Sayın Burhanettin Kocamaz, dışında Yozgat Belediye Başkanı Sayın Yusuf Başer, Sarıkaya Belediye Başkanı Sayın Ali Osman Erbir, Sorgun Belediye Başkanı Sayın Ahmet Şimşek sanata , kültüre, şaire sahip çıkanını maalesef sıkça göremiyoruz. Bu nedenle en kalbî duygularla kendilerini selâmlıyorum. Onların izinden başka belediyelerin de gitmelerini diliyorum. Yol, su hizmetleri önemlidir ancak inanın kültür faaliyetleri de en az onlar kadar önemli, değerlidir. Bizler yurdun dört yanından gelen ozan, yazar, şairler olarak sizleri anlatacağız dilimiz döndüğünce... Bazen berbat olanlar varsa  (Bekilli Etkinliği gibi) onları da yazacağız. Eleştirelim ki aynı hataları tekrarlamasınlar. Daha iyiye, daha güzele doğru yol alsınlar.

Çok güzel bir dinleti oldu. Elbette dinletinin güzelliğinde Kelâmi Akdemir Beyefendi ve Süreyya Kaya Hanımefendi'nin payları oldukça fazladır. Geç saatlerde Yozgat'a döndük.

Ertesi sabah valizlerimizi de alarak otobüslerle konakladığımız yerden ayrıldık. Elimizde valizlerle dolaşmamak için eşyalarımızı terminale bırakıp sabah kahvaltısı için Kent Park'a gittik. Yemyeşil çimenler, renk renk çiçekler, havuz, nostaljik öğelerle süslü harika bir parktı.