content

yazarportal-com-bilgiagi-net-tasviriefkar-com

08 May

Büyükçekmece İki Yıl Sonra Başka Bir Kent Olur

Belediye Başkanlarını yönettikleri kentte, yaptıkları hizmetleri yerinde görmeye devam ediyoruz. Başkanlarının hayallerini, vizyonlarını bizzat gezerek gözlemliyoruz. Bir ilki yapıyoruz. Kolay değil, her hafta tatil gününde

arkadaşlarımız fedakarlık yaparak Cumartesi günlerini geziyi ayırıyorlar.
Öncelikle arkadaşlarımıza teşekkür ediyorum. Ve projeyi sunduğumuzda tereddütsüz kabul eden tüm belediye başkanlarına teşekkür ediyorum.
Onlar da Cumartesi günleri, tüm programlarını iptal ediyorlar. Otobüsün ön koltuğunda hem kenti tanıtıyorlar hem de yaptıkları hizmetleri anlatıyorlar. Ve tabiî ki yerinde denetim yapıyorlar. İstinasız her başkan telsize, telefona sarılıyor. “Burayı neden yapmadınız, haftalar önce söylememe rağmen neden savsakladınız?” diyerek ekibine uyarılar yapıyor.
Sohbetlerimizde başkanlardan çok şey öğreniyoruz. Ve inanıyorum ki, onlar da çok şey öğreniyorlar.
Hiç kimseden çekinmeden, sözünü sakınmadan arkadaşlarımız eleştirilerini dile getiriyorlar, sorularını soruyorlar. Önerilerini söylüyorlar.

Akgün’ün konuğu olduk

Cumartesi günü Büyükçekmece Belediye Başkanı Dr. Hasan Akgün’ün konuğu olduk. Denizin içine doğru uzanan, kentle özdeşleşmiş ve yılların Albatros Restaurant’ında kahvaltıda buluştuk, sabahın erken saatlerinde.
Geçen hafta Esenyurt Belediye Başkanı Necmi Kadıoğlu’na 20 dakika geç konuk olmamıza engel olan iki ihtiyar(!) yazarımız bu sefer son dakikada olsa erken geldiler. Demek ki, bir haftada yaptığımız gezilerden dolayı gençleşmişler.
Üç haftadır gezilerimize katılmayan başarılı sayfa sekreterimiz Türkan Ervan, bu hafta sevgilisini ekerek gezimize katıldı. Öylesine katıldı ki, eve dönmemek için Büyükçekmece sahilinde kaldı.

****
Bu haftaki gezimizde; Genel Yayın Yönetmenimiz Ata Akdoğan, Yazı İşleri Müdürümüz Can Tarakçı, ailemize yeni katılan yaklaşık iki yıldır bizimle çalışması için ısrar ettiğimiz Büyükçekmece Koordinatörlüğünü üstlenen Kerem Şensözlü, Silivri Koordinatörümüz Erhan Kızılyar, Çatalca Koordinatörümüz Bahadır Sügür, Beylikdüzü Koordinatörümüz Yıldız Ağdak, Avcılar Koordinatörü ve dağıtım sorumlumuz Barış Kış, köşe yazarlarımız; Hüseyin Şengül, Nusret Yılmazer, Celal Bilgen, Mehmet Ekmen, Maide Ören, Güleda Yiğit, Tülin Taylan Sezer, Ayşe Dilek Cömert ve Karadeniz TV’nin Genel Yayın Yönetmeni Güven Arifoğlu ve üç kişilik ekip arkadaşıyla sabah kahvaltısında buluştuk.
Spor Müdürümüz İbrahim Keskin maçlardan dolayı, köşe yazarlarımız; Seyit Aslan, Rukiye Karadoğan, Ali İbrahim Önsoy, Necmi Gürseler ve Ayhan Altay da mazeretleri nedeniyle Cumartesi günü bizimle olamadılar.

*****
Ta Sefaköy döneminden tanıdığım, Büyükçekmece’de başkan yardımcısı olarak görev yaptığı dönemden, ilk belediye başkanlığına seçildiği 1994 yılından bugüne kadar yanlış gördüğüm çeşitli dönemlerde eleştirdiğim, doğru yaptığında desteklediğim, hayatının büyük bir bölümünü belediyeciliğe adamış olan Büyükçekmece Belediye Başkanı Dr. Hasan Akgün’ü arkadaşlarımla beraber daha yakından tanıma fırsatı buldum.
Kahvaltıda, yakın zamanda gerçekleştirmeyi, seçimlerden önce hayata geçirmeyi düşündüğü bazı projeleri Dr. Akgün, büyük bir keyif alarak anlattı.
Ardından yola çıktık. Hizmetlerinin bazılarını görebildik, akşamın 19’na kadar. Öncelikle iki yere hayran kaldım. Biri Mimarsinan sahilinde yaptıklarına ve Kumburgaz’da yaptığı yol ve kaldırım çalışmalarına. İlk defa bir kentte yol kadar geniş kaldırımlar yapılıyor. Bisiklet yolları tasarlanıyor.
Mimarsinan kıyı şeridi bölgenin yeni çekim merkezi olmaya hazırlanıyor. Hem de Büyükçekmece sahilini geride bırakacak bir şekilde…

Başkan Akgün’ün değil,
hizmetlerin fotoğrafları

Yüzlerce kez gördüğüm Kültür Park’ta kültürel etkinlikleri yeniden yerinde gördüğümde; yeniden heyecanlandım. Sevgili köşe yazarımız Nedim Gürseler, kültür aktivelerini görseydi heyecanlanırdı.
Kervansaray’da binlerce kadının el emeğini, göz nurunu görünce mutlu oldum. Kumaş üzerine yaptığım ebruyu görmenizi isterdim. Kendime hayran oldum(!) Vay be, ben neymişim be abi Gülümseme
Dr. Hasan Akgün hizmetlerini gösterirken bir gerçeği fark etti: “Yaptıklarımızı gereği kadar tanıtamıyorum galiba…” Galibası fazlaydı. Bence basın bürosu başkanın fotoğraflarını medyaya servis yapacağına, öncelikle hizmetlerin fotoğraflarını servis yapmalı diye düşünüyorum. Hafızalara kazınması gereken Başkan Dr. Akgün değil, hizmetler olmalı.

****
Ve yaptığımız gezilerden çıkardığım sonuç şu: Başkanlar, İstanbul’un tarihini mekanlarını gezmek için vatandaşları götürüyorlar ya. Halbu ki asıl yapılması gereken, kentin şehr-i eminleri, kentli hemşerilerine öncelikle nefes aldıkları yaşadıkları kenti gezdirmeliler. Tanıtmalılar…
Kendi yaşadığı kente yabancı olan İstanbul’u bilir mi, bilebilir mi, mümkün mü?
Benim yanıtım hayır.
Yaşadığımız kentlere karşı duyarsızlaşmış bizler, metropol bir kent olan İstanbul’un tarihi mekanlarından kültürel merkezlerine, İstanbul’u İstanbul yapan değerleri nasıl gezebilir ve nasıl tanıyabiliriz ki?

****
Ben kendi adıma söylüyorum: Büyükçekmece gezisinden yeni şeyler öğrenerek ayrıldım.
Belediye Başkanı Dr. Hasan Akgün’e ve tüm ekibine teşekkür ediyorum.
Ancak ekibini de uyarmak istiyorum. Aman göbeklerinizi eritin. Başkanın, dinamizmine ayak uyduramazsanız yakında giderseniz. Benden söylemesi…

CHP ve
AK Partililer…

Bir de kimi CHP’lilere bir hatırlatma yapalım. Hani Dr. Akgün’ün CHP’li olduğuna inanmıyor ve muhalefet yapıyorsunuz ya, ‘asıl CHP’li değil’ diye… Üç yıldan fazla partinizde olan ve Büyükçekmece’de hizmet yapan başkanınıza ‘asıl partili, yok sahte partili’ eleştiriler yapacağınıza, yapılan hizmetlere, etkinliklere sahip çıkın ki, partinizi büyütün. Ve 2014’de isteseniz de istemeseniz de CHP’nin adayı olur. Yazın bir kenara…

****
AK Partililere de bir notum var. Başkan karşınızda bir kez daha aday olur. Ve yazın bir kenara 2009’dan daha fazla oy alarak seçilir. AK Parti iktidarının,    turizmde 2023 hedefi olan yat limanları ve marina işletmeciliğinden Türkiye’nin alacağı gelire bir bakın. Sonra “Yat limanı yıkılacak, yıkılmazsa istifa ederim” diye açıklama yapıyorsunuz ya bizden hatırlatması. Altında kalırsınız. Ve seçimlerde karşınızda en büyük propaganda aracı olur, yat limanı…