content

25 May

Başkan Uzun’un Misafiri Olmak ve Heyecanı

Başkan Uzun’un Misafiri Olmak ve Heyecanını Hissetmek

Gerçek Gazetesi olarak belediye başkanlarını ziyaretlerimiz devam ediyor. Cumartesi günü Beylikdüzü Belediye Başkanı Yusuf Uzun’u ziyaret ettik. 19 Mayıs törenlerinden dolayı Beylikdüzü gezimize öğleden sonra 13’de başladık.

Ziyaretimize; Genel Yayın Yönetmenimiz Ata Akdoğan, Genel Koordinatörümüz Aynur Cihan Tarakçı, Beylikdüzü Koordinatörümüz Yıldız Ağdak, Büyükçekmece Koordinatörümüz Kerem Şenözlü, Silivri Koordinatörümüz Erhan Kızılyar, Avcılar Koordinatörü ve dağıtım sorumlumuz Barış Kış, köşe yazarlarımız; Hüseyin Şengül, Nusret Yılmazer, Rukiye Karadoğan, Mehmet Ekmen ve Karadeniz TV’den iki kişilik ekip arkadaşımızla katıldık.

Arkadaşlarımızın büyük çoğunluğu İstanbul dışında ve 19 Mayıs törenlerinde çocuklarının etkinlikleri olduğu için katılamadılar.

*****
Genellikle belediye başkanlarıyla gezimize 25’lik otobüslerle başlarken, bu sefer kocaman ve lüks bir otobüsle yola çıktık. İlk ziyaretimizi Haramidere’de devam eden Avrupa’nın en büyüklerinden biri olan Biyolojik Arıtma Tesisi’ne yaptık. Belediye Başkanı Yusuf Uzun, Büyükşehir Belediyesi tarafından yaptırılan BAT’ın 2.5 milyon insanın atığını arıtacak olan ve Marmara Denizi’nin daha temiz olmasına katkı sunacak tesisi gezdirirken, aynı zamanda Beylikdüzü Sahilleri’nin de daha temiz olacağına dikkat çekiyordu.

Arazi üzerinde uzun süredir geçici olarak hizmet veren TIR Parkı’nın modern bir parka kavuşturulacağını belirterek otobüste mihmandarlığımızı yapan Başkan Uzun, kentte yapılan hizmetlerle ilgili bilgi veriyordu.

Öğlen yemeği için Yakuplu Belediye Sosyal Tesisleri’nde mola veriyoruz. Molada, ülke sorunlarından kentle ilgili sorunlara kadar düşüncelerimizi belirtiyoruz ve tartışmalı bir sohbet yaşıyoruz.

Yemekten sonra, Yakuplu sahilde yapımı bitme aşamasına gelmiş 900 yat kapasitesi olan Marina ve Yat Limanı’nı ziyaret ettiğimizde şaşırıyoruz. İyi ki Beylikdüzü’nde bir Kent Şurası kurulmamış duyoruz. Ve Büyükçekmece Kent Şurası iyi ki burayı fark etmemiş. Yoksa kıyamet kopardı(!) Ve gazeteci arkadaşlarımızla diyoruz ki, ‘iyi ki Celal Babayiğit’in de haberi yok. Yoksa burayı da yıktırırdı(!)’ Arkadaşımıza, Babayiğit’in öyle bir söz söylemediğini ifade ettiğini belirtiyoruz.

****
Büyükçekmece Belediye Başkanı Dr. Hasan Akgün’ün İstanbul’un en büyük Marina ve Yat Limanı inşaatını, projesini kentte gerçekleştirirken karşılaştığı, koparılan fırtınayı düşününce Beylikdüzü’nde yapılan projeyi görünce bir kez daha şaşırıyoruz.
Polonyalı bir gurup tarafından yaptırılan Yat Limanı’nın hazineye yıllık ödediği rakam, 1.5 milyon dolar. Devlete, 49 yılda yaklaşık 74 milyon dolar ödeyecekmiş. 49 yıl sonra ise devlete kalacak tesisin tamamı bitirildiğinde yaklaşık 300-400 kişilik bir istihdam sağlayacakmış. Projeyi gerçekleştirenler aynı zamanda Yakuplu’da ağız diş sağlığı polikliniği yaptırmışlar. Poliklinik yakında açılacakmış.

*****
Yat Limanı ve Marina’yı gezerken, Türkiye’nin onlarca yıldır ‘istemezüklerden’ neler çektiğini düşünerek hayıflanıyorum. Bu tür projelere ön ayak olan herkese içimden teşekkür ediyorum. Büyük ülke olmak, büyük bir ekonomiye sahip olmak, yurttaşlarının yaşam standardını büyütmenin yolunun yatırımdan geçtiğini, yabancı sermayeyi ülkeye getirmekten geçtiği gerçeğini bir kez daha görmek…

***
Başkan Yusuf Uzun, 3 yıllık süre içersinde 120 km.lik yol yaptıklarını, 200 bin m3 asfalt serdiklerini, yeni yollar açtıklarını, var olanları iyileştirdiklerini, 55 yeni ve yenilenen park, 8 yeni sağlık ocağını hizmete açtıklarını anlatıyor.

Söz dönüp dolaşıp Pınartepe Mahallesi’nde yapılacak olan Devlet Hastanesi’ne geliyor. Başkan Uzun, yapılan hastanenin bir ilçe hastanesi olmadığını belirterek, yaşanılan tartışmayı doğru bulmadığını anlatıyor. Kendisine internet sitelerinde, hastane için Adnan Kahveci Mahallesi’nde olduğuna yönelik not olduğunu ve nedenini soruyorum. Bilmediğini belirterek, gereğini yapacağını anlatıyor.

Orakçı döneminde Yeşil Vadi projesi olarak adlandırılan projenin devam edeceğini ve üzerinde yapacakları projeleri tek yerinde göstererek anlatan Başkan Uzun, sürekli ekibinden bilgi alarak, yaptıkları için teşekkür ederek bize bilgi veriyor.

*****
Kültür Merkezi’ni gezdiğimde önce şok olduğumu anlatayım. Tiyatro salonu ile kültür merkezinin kopuk olduğunu düşünüyorum. Ve salona girdiğimde kendimi bir tiyatro salonunda hissetmediğimi gezerken de ifade ettim.

Salonda eksikliğin ne olduğunu orada bulamamıştım. Sonradan çok düşündüm. Ve eksikliği buldum. Salonda kadifeden ses yalıtım yapılmadığı için, koltuk renkleri ve duvar renklerinin aynı olmasından dolayı kendinizi Tiyatro     Salonunda hissedemiyordunuz. Belki birileri hissedebiliyor olabilir ama, hissettiklerimi dillendiriyorum.

Bence o salon yeniden dizayn edilmeli. Hemen yanı başımızda bulunan Büyükçekmece, Avcılar ve Küçükçekmece Kültür Merkezleri, tiyatro salonları gezilerek eksiklik fark edilerek, gereği yapılmalıdır.

*****
Gürpınar’da yapılmakta olan Nikah Salonu’nun sıcaklığı inanın Kültür Merkezi Tiyatro Salonu’nda yok. İstanbul’un en modern Köpek Barınma Evi’ni gezerken, kendimi toplama kampında hissettim. Ve biliyorum ki, bunun başka bir yolu da yok. İçimin cız etmesine rağmen yapılan modern tesis içinde yetkililerini bir kez daha kutluyorum.

Ve Dalyan mevkiinden, Kavaklı’ya kadar yapılan sahil ise yüreğime su serpiyor. Birkaç yıl içersinde Beylikdüzü’nün bir sahil kenti olduğunu, önce burada yaşayanlar anlayacak diyorum.

Deniz ulaşımının neden yaygınlaşmadığını, karayollarındaki trafik tıkanıklığını görünce de hayıflanıyorum. İstanbul’u sahillerden kentin içlerine ulaştıracak deniz ulaşımının hala yüzde 10’ları geçmediğini düşününce, ülkeyi yönetenlerin neden bu işi yaygınlaştırmadıklarına sadece kızıyorum.

Ve başkan sahilleri gezdirirken büyük bir keyif alarak anlatıyor. Biz de o keyfi hissederek geziyoruz. Çaylarımızı, güzelliği hissederek yudumluyoruz. Ve biliyoruz ki, hala Beylikdüzü halkı sahillerinin farkında değil, sahile inmiyor. Galiba belediye yönetimine tam da burada görev düşüyor. Hemşerilerini sahille buluşturacak, İstanbullulara tanıtacak etkinlikleri örgütlemesi gerekiyor.

*****
Beylikdüzü’nü gezerken, neden tüm komşu ilçelerden daha değerli, neden daha marka bir kent olduğunu daha iyi anlıyorsunuz. Ve bugüne kadar bu kente emek veren tüm belediye başkanlarına teşekkür ediyorum. Ve Başkan Yusuf Uzun yaptıklarını ve yapmak istediklerini büyük bir keyifle anlatırken, neden kentte bir yanlış algılamanın olduğunu da merak ediyorum. Merakımın yanıtını da biliyorum. O’nu da bir başka yazıda anlatmak üzere…

Son söz: Belediye Başkanı Yusuf Uzun’un Başkan Yardımcısı Ali Gençbay’a neden kefil olduğunu, neden arkasında durduğunu ve neden kimilerinin karşı kampanyası için yedirmeyeceğini söylemesini bu gezide daha iyi anladım. Kimi şeyleri gördükten sonra, ‘Gençbay’ın arkasında ben de olsam dururdum’ diyorum.

Bu akşam canlı yayında Cem Kara

Karadeniz TV’de bu akşam canlı yayında konuğumuz; saat 20.00 ile 22.00 arasında Çatalca Belediye Başkanı Cem Kara.
30 Mayıs Çarşamba akşamı Büyükçekmece Belediye Başkanı Dr. Hasan Akgün, 6 Haziran Çarşamba akşamı Esenyurt Belediye Başkanı Necmi Kadıoğlu, 13 Haziran Çarşamba akşamı ise konuğumuz Beylikdüzü Belediye Başkanı Yusuf Uzun olacak.
Sorularınızı canlı yayında sms, mail ile ve telefonla sorabilirsiniz.

Karadeniz TV’yi; uydudan, Dsmart 151. Kanaldan ve internet ortamından canlı olarak www.karadeniz tv.com.tr adresinden izleyebilirsiniz. Programın tekrarını da Cuma günü saat 13.30 ve 15.30 arasında izleyebilirsiniz.