content
31 May

“Bu Millet Keriz Değil”

Değerli insanlarımız,

Biliyorsunuz Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Merkezince akaryakıttaki hile, dolambaç, zam furyası, fiyat karmaşası, yetkililerin olaylara seyirci kalması sebebiyle geçen yıl olduğu gibi bu yılda yeniden dövizli eyleme başladık.

BU MİLLET KERİZ DEĞİL!...

Yurt geneli YENİDEN uygulamaya koyduğumuz afişli dövizli protesto eylemlerini her gün bir değişik ilde sürdüreceğiz. Daha önce de bu konu ile ilgili belki 10 kez yaptığım açıklamada da üstüne basa basa belirttim. Dünyanın en pahalı yakıtını biz tüketiyoruz ve bizi bu duruma düşürenleri kınıyoruz. Ancak Yetkili yetkisiz seyirci KOLTUKLARINDA bizleri seyrediyor ve alay ediyor… Gülüyor… Oysa biz bir çaba sarf ediyoruz. Bizler millet olarak şu KRİZ ORTAMINDA KERİZ DEĞİLİZ. KERİZ YERİNE KONMAK İSTEMİYORUZ. Siz eğer birine gülecekseniz, gidin aynaya bakın, kendinize gülüp kendinizle alay edin.

GELİŞMİŞ DÜNYA ÜLKELERİ ARAMIZDA 100 KAT FİYAT FARKI VAR

Petrol fiyatları tüm dünya ÜLKELERİNDE iniş gösterirken, bizde fiyat artışı rekor kırıyor. En pahalı akaryakıt yıllardır biz kullanıyoruz. Bizdeki akaryakıt diğerler ülkelerden yüzlerce kat farklı. Benzin rafineri çıkışından 219 kat fazlaya satılıyor. Bizlerden Verginin de vergisini alıyorlar. KDV hesaplanırken ÖTV nin de yüzde 18 kdv si hesaplanıp öyle vatandaştan tahsil ediliyor. Verginin vergisini almasalar akaryakıt bu kadar pahalı olmayacak. Benzine son üç yılda yüzde 59, mazota ise yüzde 85 zam yapıldı. Olacak iş değil. Ama oluyor ve herkes seyrediyor. Şu anda akaryakıt fiyatlarının gerilemesi gerekirken halen tırmanış sürüyor. Tüm dünyada geriliyor. Bizde tırmanma var. Aç gözlü ve daha fazla kazanayım diyenlere dur diyen yok. Fırsatı ganimet bilenler tepemize biniyor, sırtımızdan inmiyor. Rafineri çıkışında kuruşlar ile ifade edilen benzin fiyatı bize yani tüketiciye ulaşana kadar yüzlerce kat artarak liralar ile karşımıza çıkıyor. 58 kuruş, 3,17 lira olarak bize sunuluyor. Üretim ile tüketim arasında 2,59 liradan fazla fark var. Benzini 1,17 liraya almamız gerekirken aşırı fiyatlar ile almamız en büyük haksızlıktır. Aynı şekilde değiş akaryakıt ürünleri de aynıdır. Bu duruma sessiz kalan EPDK ve Maliyemiz ayıp etmektedir.

ALLAHTAN KORKUN, HİÇ Mİ VİCDANINIZ SIZLAMIYOR SİZİN

Bakınız İMF raporlarında bile bu durumumuz içler acısı olarak resmen geçiyor. Dünyanın en pahalı akaryakıtını, benzin ve mazotunu bizim ülke tüketiyor. Sanki bizim ülke, AB’ ye üye olmaya çalışan ülke değil de, Ütopya, Angola... Halka bu kadar eziyet edilmez. Biz bunları hak etmiyoruz.. Millet ile alay etmekten ve eziyet etmekten vazgeçin artık.

Ülkemizdeki Akaryakıt dağıtım şirketleri kâr marjını düşürmeye yanaşmıyorlar. Devlet ise sattığı benzin ve motorine yüklediği ÖTV'den bir de KDV kesiyor. Yani bize sunulan AKARYAKITTA verginin bile vergisi alınıyor. Hazinenin gelirinin yüzde 80’ini dolaylı vergi dediğimiz bu türden vergiler oluşturuyor. Türkiye'de Ham petrol fiyatlarındaki artışa yüksek vergi ve kâr marjları da eklenince Türkiye, Avrupa'da en pahalı akaryakıt tüketen ülkesi oldu. Vergi ve kâr marjlarında yapılacak fedakârlıkla vatandaşların rahatlatılması lazım. Akaryakıt fiyatlarında en önemli unsur vergiler. İç pazarda benzin için ödenen paranın yaklaşık yüzde 60'ı vergi olarak devlete gidiyor. Sürekli artan petrol fiyatlarından vatandaşı korumak için çözüm olarak vergi ve dağıtım şirketlerinin kâr marjlarını düşürmesi gerek. Bu olayda ise ilk adım dağıtım şirketlerinin kâr marjlarını biraz düşürmesidir. Kesinlikle devlet de vergi oranlarını indirmelidir. Bu kaldırılsın çok ciddi manada bir iyileşme olacaktır. Bunun yanı sıra, Bizimkiler pompa fiyatlarında dağıtım ve bayi payları sabit hale getirilmeliler. Şirketlerin, anormal fiyat artışları yaşandığı dönemlerde kâr marjlarından fedakârlık yapmaları sağlanmalıdır. EPDK, taban fiyatı da alarak, ortak fiyat belirlenmesini engellemelidir. Dağıtım şirketleri, promosyona ağırlık vermekten vazgeçip pompa fiyatlarını ucuzlatmalıdır. Tüketiciyi yani vatandaşı düşünüyorlarsa bunu yapmalıdırlar.

PROTESTO AFİŞLERİ YAPTIRDIK ÜCRETSİZ DAĞITIYORUZ

Geçen YILDA SÜREKLİ KONUYU dile getirdik. Afiş ve döviz ile yola çıktık. Bizim millet seyretmeyi çok sever. Aferin demeyi bilir, ama iş kendine geldi mi, kılını kıpırdatmaz.

Kardeşim tavır alsana, hak ve hukukunu korusana, sen paranı dereden mi topluyorsun, çayırdan meradan mı?

Burada bir haksızlık var. Aşırı fiyat var. Resmen birilerinin eli cebimizden çıkmıyor. Niye sessiz kalıyorsun? Niye bir tepki göstermiyorsun?

Bunu anlamak mümkün değil.

Biz hazırlattığımız afiş ve minik dövizleri yurt geneli ücretsiz olarak tüketici vatandaşlarımıza dağıtıyoruz.. Vatandaşlarımız araçlarına içeriden camdan gözükecek şekilde assınlar.. Olaylara artık tepkisiz kalmayacağız. Kalmamalıyız.

Demokratik tepkimizi her alanda göstereceğiz. Göstermeliyiz. Hak ve hukukumuzu çiğnetmeyelim. Tüketiciyi yolunacak kaz gibi görmekten vazgeçsinler.

Vaz geçirene kadar, tüketicinin haklarına saygılı olunmaya başlanıncaya kadar bu haklı mücadelemiz devam edecektir.

Tüm vatandaşlara sesleniyorum.

Bizim yetişemediğimiz yerde, hiçbir şey bilmiyorlarsa bizim afişin düz olanını bilgisayarda yazıp yazıcıdan çıkış alıp araçlarına asıp öyle kullansınlar. Bu demokratik tepkimizi uygarca ortaya koyalım.