- Bilgi Agi | Turkiye nin Interaktif Kose Yazari Gazetesi ve Yazar Portali - https://www.bilgiagi.net -

Selami Saygın’a Cevap

Selam Selami Saygın;

27 Eylül 2009 tarihli "Edip Bey'e Çağrı" başlıklı makalenizde, bu sitede yayımlanan "Radyoaktif Bir Arkadaşından Tayyip’e Açık Mektup" başlıklı bir makalemi eleştirmişsiniz. Teşekkür ederim. Bu çağrınıza geç icabet ettiğim için özür beyan ederim. Şu sıralar birkaç proje üzerinde çalışıyorum. Sizin ve okurlarınızın haberi olsun diye birkaç kelimeyle değineyim. Siyonist, Faşist ve Evangelist savaş kışkırtıcılarının elebeşlarından Robert Spencer, Ali Sina, Bill Warner ve benzerleriyle yaptığım tartışmaları ve konuyla ilgili makalelerimi içeren kitabı bitirmek üzereyim. Bu arada ortak kurucusu olduğum Muslims for Peace, Justice and Progress (MPJP) örgütünün çeşitli eyaletlerdeki toplantılarına katılıyorum. Bir hafta sonra İslami Reform konusunda Kazakistan'da düzenlenen bir dizi panel, sohbet ve tanışma programına katılacağım inşallah... Yani kısacası, iki eğitim kurumundaki öğretmenlik ve profesörlük mesleğimin dışında adalet, barış ve birlik için bir militan olarak mücadele veriyorum.

Şimdi geleyim eleştirilerinize...

1. Radyo-aktif misalini sorguluyorsunuz. 'Vebadan kaçar gibi' ifadesi yerine onu tercih ettim. Bu misalin anlamını kimya kitaplarından çözmeye çalışman hoşuma geldi (Kürtlerin 'hoşuna gelir', Türklerin 'hoşuna gider' J ) O ifademi anlamanız için ilkokul düzeyi bir kimya bilgisi yeterliydi aslında. Radyo-aktif maddelerden kaçınılır biliyorsun. Yani, ben ortodoks sünniliği reddedince birçok dava arkadaşım benimle aralarına mesafe koydular. Onların kafasında ben popülariteleri ve kariyerleri için tehlikeli bir insan oldum.

2. Yüzde 47 oy alan bir partinin genel başkanı ve başbakan 'Sayın Erdoğan'a 'sevgili Tayip' diye seslenmemi nezaketsiz buluyorsunuz. Hoş, ben de sizin buna takılmanızı anlamsız buluyorum. Herşeyden önce, Tayip benim başbakanım değildir. Ben Türkiye'de yaşamıyorum ve yaşasaydım bile çok soğuk bulduğum 'sayın' ifadesini kullanmazdım. 'Sevgili' ifadesi yerine 'resmen soğuk' ve anlamsız 'Sayın' kelimesini nezaket kuralı adına bana dayatmaya çalışmanızı anlamıyorum. 'Sevgili' ifadesi sanki hakaretmiş gibi, sanki yasalara veya evrensel ahlak kurallarına aykırı imiş gibi görmenizi anlamıyorum. Hani, asıl eleştiriye başlamadan önce beni popülist peşrevlerle hırpalamayı mı denediniz? Sanki bir adam başbakan olunca, yüzde 47 oy alınca insanlıktan çıkıp 'sevgisiz' bir robot ve süperman oluyormuş gibi... Bana Moliere'nin Kibarlık Budalası kitabını anımsattınız.

3. Bir yazı içinde kendim için 'iki kere felsefe profesörü' ifadesini kullanmam dikkatinizi çekmiş... Bu dikkatiniz için tebrik ederim. Peki başka hangi kelime ve ifadeleri saydınız? Neden siz 'felsefe profesörü'ne takıldınız da aynı yazıda 40'ın üzerinde tekrarlanan bir kelimenin o kadar tekrar edilmesinden rahatsız olmadınız? Size bir kelimenin ikisi dokunuyor ama bir başka kelimenin 40'ı dokunmuyorsa problemi bir de niyetinizde ve önyargınızda arayın derim.

4. Amerika'da Türkçe dil dersleri okutan bir Kürd'ün neden 16 Türk Devleti bayrağını görünce ve Mehter Marşı işitince endişelendiğini sorguluyorsunuz. Bu kadar saf olamazsınız! Evet kibarlık konusunda on üzerinde on not alıyorsunuz, ama gerçekleri saptırmak ve muhatabını ringte belden aşağı vurarak mağlup etmek için her türlü entrikayı denemekte de yüksek puan alıyorsunuz. Benim ırkçı olmayan Türk kültürüyle bir problemim yok. Şöyle bir düşün istersen: Eğer senin kardeşin 16 Türk bayrağını odalarına asanlar tarafından alçakça öldürülseydi, eğer senin ana dilin aynı tipler tarafından yasaklansaydı, eğer sen aynı tipler tarafından yıllarca hapishanelerde ve zindanlarda işkence edilseydin, ve sen anavatanına girer girmez polis tarafından tutuklanıp hücreye konsaydın, evet sen bunları yaşayan biri olarak havaalanı karakolunda Türk faşistlerinin vurguladığı o sembolleri görünce ve o hormonlu marşları işitince endişelenmez miydin? Dahası, 'Ne Mutlu Türküm' diyene ifadesini herkese dayatan ve bu sloganı ırkçı bir ifade olarak reddedenlere 'Türk bir ırk ismi değil, bir vatandaşlık ismidir' diye nutuk atan, ama aynı zamanda Türkiye Cumhuriyetinin vatandaşları olmayan 15 ülkedeki insanı Türk diye kucaklayan bir ahlaksızılığın bir ikiyüzlülüğün ifadesi olarak görmez miydin onları?

5. Asimilasyonun karşılıklı olduğunu iddia ediyorsun ve aklınca bir devletin tüm imkanlarıyla, televizyonuyla, okuluyla, yargıcıyla, tankıyla, uçağıyla, askeri ve polisiyle dayattığı asimilasyon politikasıyla eşitlemeye çalışıyorsun. Sende insaf ve adalet duygusu varsa lütfen bu eşitlemeni gözden geçir.

6. Kürt halkının varlığını bile inkar eden bir devlet politikasını 'hani laf olsun, torba olsun' diye küçümsemeye çalışman bile senin ne kadar gerçekleri inkar ettiğini gösteriyor. Türkiye'yi bir iç savaşa götüren, kardeşi kardeşe düşman eden, binlerce ocağı yıkan faşist ve şeytani bir politikayı önemsememek ya korkunç bir duyarsızılığın ifadesidir veya beyindeki faşistlik virüsünün varlığının bir isbatıdır. Üçüncü bir şık var sa lütfen aydınlatınız.

7. Türkiye'deki Kürt sorunun Türkçülük akımının bir ürünü olması gerçeğini inkar etmek için Osmanlı'da Kürt sorunu icat ediyorsunuz. Dahası, vatandaşlarının en tabii insani özgürlüklerine düşman olan İran rejimindeki Kürt düşmanlığını delil gösteriyorsunuz. Politika konusunda makaleler yazan birisinin İran'daki rejimin alabildiğine ırkçı ve destop bir ideolojiye sahip olduğunu bilmemesi neyle açıklanabilir?

8. 'Kırmızı görmüşler gibi sokaklarda saldıran' Kürtlere söyleyecek sözümün olması gerektiğini hatırlatıyor. Demek ki 'felsefe profesörü' ifadesini iki kez saymaktan aynı makalede PKK terörü ifadesini iki kez kullandığımı ve ona karşılık, 'TSK terrörü' ifadesini hiç kullanmadığımı da farketmemişsin.

9. Son günlerde Tayyib'in Kürt sorunu konusunda ürettiği ve savunduğu politikayı takdire şayan buluyorum. Keşke T.C. hükümeti bu açılımı onlarca yıl önce yapsaydı.

10. Nasıl ki bugünkü Amerikalıların önemli bir kısmı zencilere yönelik politikalarından utanç duyuyorsa, inşallah ileride Türkiyeliler de, Selami'nin torunları dahil, dedelerinin faşistliklerinden veya faşizm yardakçılığından utanç duyacaklardır.

Comments Disabled (Open | Close)

Comments Disabled To "Selami Saygın’a Cevap"

#1 Comment By Osman Deniz On 06 Ekim 2009 @ 09:35

Valla Edip Yüksel, bu yazıyı okuyunca kendimi yazının muhatabı yerine koydum ve lal oldum. "Bir yazı içinde kendim için ‘iki kere felsefe profesörü’ ifadesini kullanmam dikkatinizi çekmiş… Bu dikkatiniz için tebrik ederim. Peki başka hangi kelime ve ifadeleri saydınız? Neden siz ‘felsefe profesörü’ne takıldınız da aynı yazıda 40′ın üzerinde tekrarlanan bir kelimenin o kadar tekrar edilmesinden rahatsız olmadınız? Size bir kelimenin ikisi dokunuyor ama bir başka kelimenin 40′ı dokunmuyorsa problemi bir de niyetinizde ve önyargınızda arayın derim.' Edip Yüksel, fikir fahişesi olmadı hiç bir zaman. Tevhid dininin adalet militanıdır o. Selamlar. Edip.

#2 Comment By Mahmut Anar On 06 Ekim 2009 @ 23:50

Sevgili Edip,

Umarım sana sevgili diye hitap etmeme de bozulmazlar.

Bu tip takıntılar az gelişmiş ülkelerin bürokratik zihniyetlerinde yer ediniyor maalesef.

Kürt sorunuyla ilgili çizgin öteden beri bir tutarlılık içinde ve ben bu konuda söylediğin her şeye öteden beri katılıyorum.

Umarım insanların kürt sorununa bakış genel anlamda değişir ve bu sorun artık bir çözüme kavuşur.

Not: demek kürtlerin hoşuna gelir... güzelmiş. bu da benim hoşuma geldi 🙂

Sevgi ve barış ile...
Mahmut Anar

#3 Comment By CELALETTİN DEVECİ On 07 Ekim 2009 @ 10:33

Sevgili Edip

Türkiyede de Allahın bize emrettigi zulme karsi direnin sözü altında toplanan binlerce milyonlarca insan var. Allahın izni ile bu zulumde son bulacak ve Türkiye de de insan gibi yaşamanın tadına varacak insanlar
Eline diline saglık.......
Allahın tüm güzellikleri üstüne olsun.....
Celalettin DEVECİ

#4 Comment By Ramazan Arıkan On 07 Ekim 2009 @ 12:00

Sevgili Edip abi;
Senin Kuranın anlaşılması yönünde vermiş olduğun mücadeleyi bilmeyen/anlamayanlar, Gelenekselliğe din diye bakanlar, ırkçı şöven anlayışlara karşı ailenin vemiş olduğu mücadeleyi bilmeyenler sakın seni üzmesin. Sen dosdoğru yol üzerinde gittikçe rabbim senin yanında ve yardımcındır. Türkiyedeki kısır politik tartışmalar senin ufkunu daraltmasın. Mümkünse bu tür tartışmalarında dışında kal çünkü bu ülkede seviye yerlerde sürünüyor.
Rabbim Kurana hizmetinin mükafatını hem bu dünyada ve hemde Ahirette verecektir inşallah.
O'na emanet ol. Seni Allah için seviyoruz

#5 Comment By Cemal Aktaş On 07 Ekim 2009 @ 15:15

Sevgili Edip Yuksel,

Seni 1989 yılında beri takip ediyorum. Seni bu yıllarda şiddetle eleştirenlerin çoğu yıllarca sonra seninle birçok konuda aynı noktaya geldiler.

Hiç şüphen olmasın seni bu konuda eleştirenlerde 5-10 yıl sonra o yazdıklarını okuyunca pişmanlık duyacaklardır.

İster Türk, ister Kürt, ister Sırp olsun milliyetçiliğin hertürlüsü insanlık suçudur. Doğduğumuz anne-babayı ve ulkeyi biz seçmedik. En büyük erdem insanların hak ve özgürlüklerine saygılı olmaktır. İnşa'allah Tayyip Erdoğan özgürlükler konusunda buyuk adımlar atar ve başarılı olur...

#6 Comment By Selami SAYGIN On 07 Ekim 2009 @ 19:18

Köşemde size cevabi mahiyette bir makale astım. Bilginiz olsun. Selamlar.

#7 Comment By Ahmet Abidin On 08 Ekim 2009 @ 07:03

Sevgili Abi

Cok guzel bir şekilde konuyu tartışıyorsun. Senin yazılarını her zaman beğenirim abi. Gerçekten anlayamıyorum nedir bu illet ırkçılık insanların üzerine çökmüş. Bazen diyorum ki kendisini etnik Türk olarak kabul eden insanlar hiç düşünmüyormu başkaları da kendi etnik değerlerini yaşamak istediklerini. Nasıl Müslümanlık nasıl aydın insan nasıl Cumhuriyetçilik anlamıyorum. Demokratik ve insan haklarının kurumsallaştığı paraların şiddete ve silahlara topa tüfeğe değil insanların eğitimine sağlığına yiyeceğine harcandığı bir ülkede yaşasak. Biliyorum daha çok uzak. Ha darbe oldu olmadıyla yaşamasak. Türklerde Kürtler de bütün insanlar da eşit olsa.

Saygılarımla

#8 Comment By Edip Yuksel On 08 Ekim 2009 @ 09:21

Anlaşamaycağız galiba Selami. Cevabi yazımdaki konuyla doğrudan ilintili eleştirilerime cevap vereceğinize yine bir sürü teğetten geçen konularla makalenizi doldurmuşsunuz…

Telefonları mehter marşıyla çalan polislerden birisinin Kürtler için kafasında kurtuğu katlimaları birkaç polisin önünde rahat rahat ilan edebilmesi üzerinde hiç düşünmeden beni Türk ırkçılığını abartmakla suçluyorsun. Hoş… Hiçbir ırkçı mağdur ettiği azınlıkların yerine kendisini koymaz. Zaten başkasının yerine kendisini koyacak kadar adalet ve akla sahip olsaydılar ırkçı olmazdılar. İşin ilginci, Amerika’daki ırkçılar da kendilerini ırkçı kabul etmezler. Zencileri horlayan Amerikalıların büyük çoğunluğu kendilerini “racist” olarak görmezler… Nitekim farklı yollarla ve isimlerle Allah’a şirk koşan Hristiyanlar, Sünniler, Şiiler de kendilerini müşrik olarak kabul etmezler… Şeytan, ırkçılık hormonu ve şirk palavrası ile kandırdığı insanları çok iyi hipnoz ediyor…

Beni Türkleri aşağılamakla suçluyorsun… Türk ile Türkçülüğü, Kürt ile Kürtçülüğü, ırk ile ırkçılığı, sap ile samanı, hafta ile tahtayı, dam ile saksağanı birbirine karıştırırsan elbette Türk faşistlerine yönelttiğim bir ironiyi tüm Türklere yönelik bir hakaret olarak sayacaksın. Halbuki ben kendimi Kürt/Türk/Amerikan yazar olarak tanıtıyorum İnglizce kitaplarımda… Sen kendisini Kürt olarak tanıtan kaç Türk yazar biliyorsun? Benim dil ve kültürümün önemli bir bölümü Türk dili ve kültürü teşkil ederken ben nasıl olur da ona hakaret ederim. Ama dediğim gibi senin kafanda tüm Türkler Türk faşistlerinin kültürüne sahip galiba…

Sana öz olarak bildireyim: Benim gözümde Amerikan milliyetçisi, Kürt, Türk milliyetçisi arasında hiçbir fark yok. Hepsi birbirlerinin aynı. Hepsi kendi seçimleri ve gayretleri ile alakası olmayan soplarıyla, atalarıyla, tarihleriyle, bayraklarıyla hindi gibi övünen cahil ve zorba tiplerdir. Ben ırkıyla havalanan her insanı, Allah’ın kardeşler olarak yarattığı Adem oğullarını birbirine düşman eden ve onları birbirinin kanlarını bayrak denilen bez parçaları uğruna akıtan şeytani bir virüsün kurbanı olarak görüyorum. Ben hiçbir bayrak önünde saygı duruşunda bulunmam: Amerikan vatandaşlığına girerken yemin töreninde de bu tavrımı gösterdim…

Son yüzyılda, bayrak ve ulus putları uğruna katledilen milyonlarca insan varken hala bayraklar önünde amuda kalkabilen cahillerden olmaktan Allah’a sığınırım. Vatanseverlik hormonları münafık politikacılar tarafından gıdıklanıp katil robotlara dönüşen Sırp milliyetçilerini, Amerikan milliyetçilerini, Rus, Alman, Türk, Kürt milliyetçilerini gördükten sonra aynı şekilde gıdıklanmaya hazır bir Kürt robot haline gelmemi mi istiyorsun benden? Yoksa Kürt robot yerine bir Türk robot mu olmamı bekliyorsun?

Ben Kuran’ın 49:13 ayetinde belirttiği evrensel prensibi dünyadaki barış ve adalet için bir ilaç olduğuna inanıyorum. Üstünlük ne Türklüğümüzle, ne Araplığımızla ne Kürtlüğümüzle iledir, üstünlük ancak erdemli işlerle gerçekleşir.

Ne mutlu erdemli insan olabilenlere…

Selam,
Edip

#9 Comment By ondokuz On 31 Ekim 2009 @ 00:05

Sevgili edip beyi okdum haklı tarafları var bazılarıda hakikat. bencede sayın yerine sevgili kelimesi daha hoş daha samimi daha candan
insan sevgili peygamberim diyor
sevgili anam babam diyorda sevgili tayyip demesinde ne samimiyetsizlik var
sayın ise daha mesafeli

#10 Comment By Abdullah Ötgün On 06 Kasım 2009 @ 22:51

Bırakıp gitmeseydin keşke buraları, ya da dönseydin çabucak. Bak 20 yıl önce sıradan bir topluluk olan Fethullah Gülen Cemaati bugün hangi noktalara geldiler. Senin de takdir ettiğin AKP politikalarında ve ülkemiz için hayati önem taşıyan bir çok noktada onlar söz sahibiler şimdi. Düşünüyorum da, sen kalsaydın buralarda...

#11 Comment By Ahmet Güner On 05 Aralık 2009 @ 16:09

Özet :

Sayın Selami Saygın ve Edip Yüksel,

Selami Bey Yıldırım gibidir.
Edip ise Dolunay.

Aydınlanmak isteyen rasyonel insanlar gecelerine yıldırım satın almazlar.

Ve bu örnek kadar açıktır, gerçek.

Özet bitti.

Bol Dolunaylı geceler.

Selam.

#12 Comment By serhat ergani On 08 Eylül 2010 @ 14:30

sayın selami bey sizin yazılarınızı ve sohbetlerinizi yakından takip ediyorum inaniyorumki sizin eleştirilerinizde kasıt kesinlikle yoktur. eleştirdiğiniz şahısta eminimki kendini birazda olsa sorgulayacaktır.Zaten biz bir çok öğrendiğimiz doğruları tartışmalardan aldık.bu eleştirilerinizin devamını diler selamlarımı sunarım