content

25 Eyl

Kültür Evreni Dergisinin İki Yeni Sayısı

Ankara’da yayınlanmakta olan, Kültür Evreni Dergisinin iki yeni sayısı, 13 ve 14. sayıları masamda. Bu derginin kimliğine bakıyorum:

Sahibi: Hayrettin Evgin,

Sorumlu Yazı İşleri Müdürü: Erhan İvgin,

Editör: Ömer Ünal,

Redaktör: Doç.Dr. Nezaket Hüseynova.

Yazışma: Konur Sok. No:66-9 Bakanlıklar-Ankara.

Ortalama yüz sayfayla okurlarının karşısına çıkan, çıkarılan Kültür Evreni Dergisinin iki sayısında imzaları bulunanlardan bazı isim sıralaması yapalım öncelikle: Prof. Dr. Yavuz Ahundlu, Prof.Dr. Tuncer Gülensoy, Dr. Yaşar Kalafat, Hayrettin İvgin, Yrd. Doç.Dr. Mehmet Yardımcı, Nail Tan Salih Turhan, Dr. Doğan Kaya vd.

Bu imzalardan cümleler itibariyle bazı alıntılar yaparak devam edelim:

1-Biz millet olarak onbinlerce Horasan Eri Ulucanı olan ve bunlara ait binlerce efsanesi bulunan, fakat edebiyatla edebileştirilebilmiş bir tek yapıtı olmayan bir toplumuz. Haçlı seferlerine karşı destan yazıp alp Erenlerden kaçına senaryo yazılabilmiştir?. İncesu halk inançlarını muhakkak İncesu’da aramak ve hatta bulabildiğini sanmak fazla bir şey ifade etmemektedir (Dr. Yaşar Kalafat, sayı: 13, Sayfa 69)

2- Bize göre Anadolu insanı, dilden dile, çağdan çağa aktarıla gelen bir inanca, insan sağlığının korunması konusunda masallaşan bir varlığı kendi anlayışına göre yorumlamış, eski çağların bitkisel tanrısına yeni bir ad bulmuştur. Bulunan ad Lokman hekimdir. (Hayrettin İvgin, Sayı: 13, Sayfa:82)

3- Kadın yalnız soylu bir aileden geldiği için değil, toplum içinde de korunuyordu. Türk toplumu içinde yaşayan kadın, o toplumdaki herhangi bir erkek gibi itibar ve saygı görürdü. Evli bir kadına tecavüze uğradı ise, tecavüz eden kişi o kızı karısı olarak almak zorunda idi (Prof.Dr. Tuncer Gülensoy, Sayı: 14, Sayfa:8)

4- Emrah ve Ruhsati kolunun iki büyük aşık kolu, Şenlik kolunun en güçlü aşık kolu olduğu ileri sürülür. Bu görüş aşık kolları üzerine ilki Eflatun Cem Güney tarafından başlatılan, Doğan Kaya, Saim Sakaoğlu, Erman Artun, Sabri Koz ve tarafımca bugüne kadar usta çırak geleneği ve aşık kolları üzerine yapılan araştırmalar ışığında doğrudur (Yrd. Doç. Dr. Mehmet Yardımcı, Sayı: 14, Sayfa: 34)

5- Doğu ve Batı Anadolu’yu birbirine bağlayan yollar üzerindeki Ankara, doğal olarak bir kültürel etkileşim merkezidir (Nail Tan,Salih Urhan,Sayı:14,Safta:46)

2- Bize göre Anadolu insanı, dilden dile, çağdan çağa aktarıla gelen bir inanca, insan sağlığının korunması konusunda masallaşan bir varlığı kendi anlayışına göre yorumlamış, eski çağların bitkisel tanrısına yeni bir ad bulmuştur. Bulunan ad Lokman hekimdir. (Hayrettin İvgin, Sayı: 13, Sayfa:82)

3- Kadın yalnız soylu bir aileden geldiği için değil, toplum içinde de korunuyordu. Türk toplumu içinde yaşayan kadın, o toplumdaki herhangi bir erkek gibi itibar ve saygı görürdü. Evli bir kadına tecavüze uğradı ise, tecavüz eden kişi o kızı karısı olarak almak zorunda idi (Prof.Dr. Tuncer Gülensoy, Sayı: 14, Sayfa:8)

4- Emrah ve Ruhsati kolunun iki büyük aşık kolu, Şenlik kolunun en güçlü aşık kolu olduğu ileri sürülür. Bu görüş aşık kolları üzerine ilki Eflatun Cem Güney tarafından başlatılan, Doğan Kaya, Saim Sakaoğlu, Erman Artun, Sabri Koz ve tarafımca bugüne kadar usta çırak geleneği ve aşık kolları üzerine yapılan araştırmalar ışığında doğrudur (Yrd. Doç. Dr. Mehmet Yardımcı, Sayı: 14, Sayfa: 34)

5- Doğu ve Batı Anadolu’yu birbirine bağlayan yollar üzerindeki Ankara, doğal olarak bir kültürel etkileşim merkezidir (Nail Tan,Salih Urhan,Sayı:14,Safta:46)

Etiketler : , , ,

Bu Yazıyı Yazdır Bu Yazıyı Yazdır

Yorumlar Kapatıldı.



2007-2012 Bilgi Agi / Turkiye nin Interaktif Kose Yazari Gazetesi

Designed By Online Groups
ÇÖZÜM ORTAKLARIMIZ

bizajans, kent akademisi, sunubank